مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 16:552023-05-29بين الملل

نخست وزیر اسپانیا از انحلال پارلمان خبر داد


نخست وزیر اسپانیا از تصمیم خود برای انحلال پارلمان کشورش پس از شکست در انتخابات محلی و برگزاری انتخابات زودهنگام در اول مرداد ماه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا به دنبال شکست حزب حاکم کشورش در انتخابات محلی و منطقه ای از انحلال پارلمان خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر اسپانیا دستور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ 23 ماه جولای سال جاری میلادی (اول مرداد ماه) را صادر کرد.

پدرو سانچز این خبر را در یک نطق تلویزیونی رسانه ای و اعلام کرد که پادشاه کشورش را از تصمیم خود برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام مطلع کرده است.

نتایج انتخابات محلی در اسپانیا که دیروز یکشنبه منتشر شد، نشان داد که حزب حاکم کارگران سوسیالیست (PSOE) و پودموس (Podemos) حزب متحدش نتیجه را به حزب محافظه کار مردم (PP) و حزب دست راستی وُکس (Vox) واگذار کرد.

سانچز در این خصوص گفت: با نگاه به نتایج انتخابات دیروز این تصمیم را گرفتم.

اگرچه انتخابات دیروز گستره ای محلی و منطقه ای داشت؛ اما معنای رأی، پیامی فراتر از آن دارد به همین دلیل به عنوان نخست وزیر شخصاً (مسئولیت شکست حزب حاکم) را برعهده می گیرم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر اسپانیا از انحلال پارلمان خبر داد

نخست وزیر اسپانیا از انحلال پارلمان خبر داد