مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-19اجتماعي

آیا اقدامات محیط زیست تاثیری در احیاء دریاچه بزنگان دارد؟


 دریاچه بزنگان یا کل بی بی، معروف ترین دریاچه در خراسان رضوی است که در 120 کیلومتری مشهد و 80 کیلومتری شهرستان سرخس بعد از مزداوند و در جنوب رشته کوه های هزار مسجد قرار دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی  دریاچه بزنگان یا کل بی بی، معروف ترین دریاچه در خراسان رضوی است که در 120 کیلومتری مشهد و 80 کیلومتری شهرستان سرخس بعد از مزداوند و در جنوب رشته کوه های هزار مسجد قرار دارد.

دریاچه ای که در فصول مختلف سال، محل تجمع پرندگان مهاجر و یکی از شگفت انگیزترین دریاچه های ایران و مهمترین دریاچه خراسان رضوی به شمار می آید این روزها با خشکسالی شدید دست و پنجه نرم می کند و قابل کتمان نیست که هم اینک در خطر تبدیل به ارومیه ای دیگر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس در گفت و گویی با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت این دریاچه گفت: دریاچه بزنگان در کیلومتر 120 جاده مشهد سرخس و در 4 کیلومتری شمال شرق روستای بزنگان واقع شده است، این دریاچه طی سالیان گذشته به دلیل پایین بودن و گودی منطقه و از جمع شدن منابع آبی تشکیل شده است.

محمد ملتجی بیان کرد: وجود چشمه های اطراف، سیلاب ها، بارندگی ها و روان آب ها موجب شده که دریاچه بزنگان با دوام و در سال های متوالی زنده بمانده و ادامه حیات داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اقدامات محیط زیست تاثیری در احیاء دریاچه بزنگان دارد؟

آیا اقدامات محیط زیست تاثیری در احیاء دریاچه بزنگان دارد؟