مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 13:252023-06-07سياسي

رییس شورای جهانی صنایع دستی به اردبیل سفر می کند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از سفر رییس شورای جهانی صنایع دستی به همراه معاون وزیر میراث فرهنگی به اردبیل همزمان با هفته صنایع دستی خبر داد.

- حسن محمدی ادیب 17 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: در راستای برنامه های رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و همزمان با هفته صنایع دستی، رییس شورای جهانی صنایع دستی و معاون وزیر میراث فرهنگی طی هفته آتی به اردبیل سفر می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با توجه به وجود شهرهای ملی صنایع دستی در استان، اهمیت این سفر می تواند در تلاش برای ثبت جهانی این شهرها باشد.

وی تاکید کرد: دو شهر عنبران و اصلاندوز در سال های گذشته به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی ثبت شده اند و پتانسیل ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی را دارند که یکی از اهداف ما برای میزبانی از رییس شورای جهانی است.

محمدی ادیب ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین دستاوردهایی که این سفر می تواند داشته باشد افزایش ارتباط بین صنعتگران حوزه صنایع دستی و دولت برای رفع مشکلات و کمک به فعالیت هنرمندان این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به برنامه های این سفر گفت: افتتاح موزه صنایع دستی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شورای جهانی صنایع دستی به اردبیل سفر می کند

رییس شورای جهانی صنایع دستی به اردبیل سفر می کند