مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-12اقتصادي

شیرابه های زباله در راه دریا/ قله های کثیف قد کشیدند


نفوذ شیرابه ها به منابع آبی دریا، رودخانه ها و سفره های زیرزمینی، مازندران را با چالش جدی روبرو کرده و قله های سیاه و کثیفی از پسماند در استان قد برافراشته است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: روزانه بیش از 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می شود و نفوذ شیرابه به منابع آبی دریا و رودخانه ها، سفره های زیرزمینی استان را با چالش روبرو کرده است.

به رغم آنکه مازندران به 9 منطقه زون بندی شده تقسیم شده است اما همچنان پسماند آن در حاشیه دریا و رودخانه ها و عرصه های جنگلی دپو می شود و نفوذ شیرابه های آن به منابع زیرزمینی وضعیت هشدار دهنده ای برای استان است.

دپوی زباله در منطقه عمارت کوهی از پسماند را ایجاد کرده است و نفوذ شیرابه های آن به رودخانه هراز زنگ خطر را در این منطقه به صدا در آمده است و از سوی دیگر انباشت زباله در حاشیه دریا در شهرهای محمودآباد و غیره وضعیت استان مازندران را بقرنح کرده است.

فصل شنا و تابستان نزدیک است اما سرایت شیرآبه ها شناگاه های بسیاری را از دسترس خارج کرده است و کارشناسان محیط زیست نسبت به پرهیز شنا هشدار دادند.

شناسایی 27 چالش در مدیریت پسماند مازندران عطاء الله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به شناسایی 27 چالش در مدیریت پسماند استان اشاره کرد و گفت: نبود تصفیه فاضلاب شهری و دپوی زباله در مناطق ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرابه های زباله در راه دریا/ قله های کثیف قد کشیدند

شیرابه های زباله در راه دریا/ قله های کثیف قد کشیدند