مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-14بين الملل

سفر فرستاده آمریکا در امور یمن به عربستان


در میانه انتقاد دولت صنعاء از مشکل آفرینی واشنگتن در روند صلح این کشور، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فرستاده ویژه اش در امور یمن را راهی عربستان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته، سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تیم لیندرکینگ ، فرستاده ویژه کاخ سفید در امور یمن، روز دوشنبه 12 ژوئن وارد عربستان سعودی شده تا تلاش ها برای ایجاد یک روند صلح جامع در یمن را پیگیری کند.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده متعهد به حمایت از حل و فصل مناقشه یمن در اسرع وقت است؛ واشنگتن با سازمان ملل متحد و شرکای خود در منطقه برای توسعه آتش بس که تحت نظارت سازمان ملل متحد به دست آمد، همکاری نزدیک دارد.

 این تلاش ها با هدف ایجاد طولانی ترین دوره آرامش از آغاز جنگ تاکنون است تا بتواند به یمنی ها کمک کند تا آینده بهتری را برای کشورشان رقم بزنند.

کاخ سفید در ادامه اعلام کرد که لیندرکینگ در جریان سفر خود به عربستان سعودی با مقامات یمنی و سعودی و همچنین شرکای بین المللی دیدار خواهد کرد تا در مورد تلاش های هماهنگ برای فعال سازی مذاکرات جاری گفت وگو کند.

مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن اخیراً به شدت از بیانیه اخیر اتحادیه عرب که در شهر جده عربستان سعودی صادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر فرستاده آمریکا در امور یمن به عربستان

سفر فرستاده آمریکا در امور یمن به عربستان