مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-11پزشكي

هشدار در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو


با توجه به شروع فصل گرم سال و افزایش میزان زاد و ولد حشرات و کنه ها امکان شیوع و سرایت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بسیار افزایش پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، مصطفی زبردست صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو، جزو بیماری های مشترک بسیار کشنده بین انسان و دام است، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرم سال و افزایش میزان زاد و ولد حشرات و کنه ها امکان شیوع و سرایت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو بسیار افزایش پیدا می کند.

وی عنوان کرد: در دام های مبتلا هیچ گونه نشانه بالینی ندارد و با توجه به مخاطرات بهداشتی آن به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک در جوامع انسانی محسوب می شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مبارزه با کنه های ناقل بیماری ها و رعایت مسائل بهداشتی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

زبردست از جمله راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه ها، رعایت خنک سازی و پیش سرد لاشه های دامی، رعایت پوشش و حفاظت شخصی هنگام مواجهه با دام برای دامداران، دامپزشکان، چوبداران و مقابله با جمعیت کنه های ناقل عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو

هشدار در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو