مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-14اجتماعي

سیل؛ مخرب یا نعمت الهی؟!/ آبخیزداری روشی برای مهار سیل و مدیریت آب


وقوع سیل و پیامدهای آن که در ماه های اخیر در نقاط مختلف کشور و به ویژه در استان اردبیل شاهد آن بودیم باعث شده است تا بیش از پیش به موضوع آبخیزداری توجه شود و می تواند بعنوان روشی برای مدیریت منابع آبی خدادادی از قبیل بارش برف، - سیل؛ مخرب یا نعمت الهی؟!/ آبخیزداری روشی برای مهار سیل و مدیریت آب ایسنا/اردبیل وقوع سیل و پیامدهای آن که در ماه های اخیر در نقاط مختلف کشور و به ویژه در استان اردبیل شاهد آن بودیم باعث شده است تا بیش از پیش به موضوع آبخیزداری توجه شود و می تواند بعنوان روشی برای مدیریت منابع آبی خدادادی از قبیل بارش برف، باران و تگرگ و همچنین برای جلوگیری از سیل و سیلاب استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از 165 میلیون هکتار از اراضی کشور تنها 18 میلیون هکتار یعنی 11 درصد آن قابل کشت است که از این مقدار نیز فقط پنج میلیون هکتار آن از نظر حاصلخیزی درجه یک و دو است.

میزان بارش برف و باران سالانه در کشور به گزارش سایت قطره و به نقل ازکارشناسان بیش از 412 میلیارد متر مکعب است که معادل استخری به مساحت کشور قطر با عمق 35 متر می باشد.

از این منابع آبی بارشی، چهار پنجم آن بدلیل سوءمدیریت و عمدتاً با تبخیر از دست میرود و فقط یک پنجم آن بدست مصرف کننده میرسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل؛ مخرب یا نعمت الهی؟!/ آبخیزداری روشی برای مهار سیل و مدیریت آب

سیل؛ مخرب یا نعمت الهی؟!/ آبخیزداری روشی برای مهار سیل و مدیریت آب