مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-12اقتصادي

خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو و نگرانی ها از ادامه فعالیت مراکز غیرمجاز کشتار دام


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم هشدار در خصوص تب کریمه کنگو را جدی بگیرند، گفت: مراکز کشتار غیرمجاز دام همچنان چالش بزرگ دامپزشکی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، مختار رجایی فر به اقدامات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: از خرداد سال گذشته تاکنون افزون بر 11 میلیون و 494 هزار نوبت سر راس دام با همت و تلاش دامپزشکی در بخش های خصوصی و دولتی علیه بیماری های دام واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی در دولت سیزدهم عنوان کرد: در این قرارگاه خدمات بهداشتی رایگان در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی و عشایری ارائه می شود.

وی در ادامه کشتار غیرمجاز در حاشیه برخی شهرهای استان از جمله بویراحمد را چالش دامپزشکی دانست و عنوان کرد: کشتارهای غیرمجاز نگرانی ها در خصوص بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت را افزایش می دهد که این موضوع را تا زمانی که منجر به نتیجه شود پیگیری می کنیم.

این مسئول عنوان کرد: دامپزشکی در راستای مبارزه با تب کریمه کنگو اقدام به سمپاشی دام و محل های نگهداری دام کرده است و بیش از 821 هزار راس دام سبک و سنگین و 418 هزار متر مربع از اماکن نگهداری دام سمپاشی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو و نگرانی ها از ادامه فعالیت مراکز غیرمجاز کشتار دام

خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو و نگرانی ها از ادامه فعالیت مراکز غیرمجاز کشتار دام