مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-03سياسي

ماهواره در خدمت کشاورزی


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت ماهواره ای در ردیابی هرگونه تغییر در سطح اراضی کشاورزی حتی در حد حفر یک گودال کوچک، - ایسنا/البرز عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت ماهواره ای در ردیابی هرگونه تغییر در سطح اراضی کشاورزی حتی در حد حفر یک گودال کوچک، گفت: استفاده از این قابلیت برای رصد ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حال انجام است.

علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا، گفت: یکی از موضوعات مهمی که به شدت پیگیر آن هستیم و باید همه آن را مطالبه کنند قانون حفظ کاربری اراضی یا جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان است و ضروری است همه پایبند و متعهد به آن باشند.

وی ادامه داد: اگر در خصوص امنیت غذایی و رفع آلودگی هوا و حفظ محیط زیست نگران هستیم باید به این قانون توجه کرد.

باید به این نکته توجه کرد که اگر اراضی کشاورزی را تغییر کاربری دهیم و اقدام به ساخت مسکن و ویلا کنیم و ظرفیت آب موجود بیشتر از مقدار نیاز مصرف شود گرمی محصول تولید نخواهد شد و در آینده در خصوص امنیت غذایی و هوای پاک دچار مشکل خواهیم شد.

عباسی در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی در بسترهای کشاورزی استان گفت: ضرورت دارد برای حل مشکلات از این دست، قوه محترم قضاییه، وزارت کشاورزی و سای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره در خدمت کشاورزی

ماهواره در خدمت کشاورزی