مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 12:452023-06-12اقتصادي

سمپاشی حدود 130 هزار مترمربع از جایگاه های دام در گیلان


مدیرکل دامپزشکی گیلان از سم پاشی حدود 130 هزار مترمربع از جایگاه های دام در این استان خبر داد و گفت: مردم و گردشگران گوشت مورد نیاز را از مراکز معتبر خریداری کنند.

- هادی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: گیلان از استان های توانمند و دارای قابلیت بالا در حوزه صنعت دامپروری است.

وی از سمپاشی 45 هزار و 791 رأس دام علیه بیماری تب کریمه - کنگو در گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون، 45 هزار و 791 رأس دام سبک و سنگین برای پیشگیری از ابتلاء به تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو سمپاشی شدند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از سمپاشی حدود 130 هزار متر مربع از جایگاه های دام در این استان خبر داد و اضافه کرد: در راستای اجرای تقویم عملیاتی از پیش تعیین شده، حدود 130 هزار متر مربع از جایگاه های دام با سمپاسی، از انگل های خارجی پاکسازی شدند.

بابایی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های ترویجی ویژه دامداران در گیلان بیان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره بهداشت و درمان گیلان، تاکنون 1005 نفر از دامداران، روستاییان، قصابان، چوبداران، سلاخان و کارکنان مرتبط با دام زنده و کشتارگاه، از آموزش های ترویجی کارشناسان اداره کل دامپزشکی بهره مند شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمپاشی حدود 130 هزار مترمربع از جایگاه های دام در گیلان

سمپاشی حدود 130 هزار مترمربع از جایگاه های دام در گیلان