مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-04پزشكي

بسته شدن لوله های رحمی؛ علائم و درمان


متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به عوارض انسداد یا بسته شدن و حرکت نامناسب لوله های رحمی، نازایی و حاملگی خارج رحم را از جمله پیامدهای این عارضه عنوان کرد.

- متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به عوارض انسداد یا بسته شدن و حرکت نامناسب لوله های رحمی، نازایی و حاملگی خارج رحم را از جمله پیامدهای این عارضه عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا ناییجی با اشاره به اینکه سیستم تولید مثل زنان از رحم و تخمدان تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از قسمت های مهمی که بین تخمدان و رحم ارتباط برقرار می کند لوله های رحمی است.

وی افزود: نقش لوله های رحمی این است که تخمک آزاد شده از تخمدان را به فضای رحمی و اسپرم منتقل شده از واژن را هم به تخمک برساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه در بسیاری از اوقات لقاح داخل لوله های رحم صورت می گیرد، گفت: حرکت صحیح لوله های رحمی به سمت فضای داخل رحم و انتقال تخم شکل گرفته باعث می شود بارداری اتفاق بیفتد.

ناییجی تاکید کرد: اگر به هر دلیلی در روند کار لوله های رحمی اختلالی ایجاد شود، بارداری ناموفق است.

او با اشاره به اینکه گاهی لوله های رحمی دچار عفونت تناسلی نیز می شوند، ادامه داد: ورم لوله های رحمی یا هیدروسالپنکس منجر به عارضه هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته شدن لوله های رحمی؛ علائم و درمان

بسته شدن لوله های رحمی؛ علائم و درمان