مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:052023-06-17اقتصادي

50 تا 60 هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم همدان غیرقابل برداشت است


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه مزارع غلات دیم این استان با کاهش عملکرد مواجه هستند، گفت: 50 تا 60 هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم استان غیرقابل برداشت است.

- ایسنا/همدان مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه مزارع غلات دیم این استان با کاهش عملکرد مواجه هستند، گفت: 50 تا 60 هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم استان غیرقابل برداشت است.

علی بایگانه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری 260 میلی متر بارندگی در استان همدان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: میانگین بارندگی استان نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی دارد اما نسبت به بلندمدت همچنان منفی است.

وی با اشاره به اینکه بارش های استان از نظر پراکنش زمانی امکانی در استان نامناسب بوده است، تصریح کرد: پراکنش زمانی بارش ها در استان مناسب نبوده به طوریکه بیشتر بارش ها در زمستان و بهار بوده است و در پاییز بارشی نداشتیم به همین علت غلات رشد اولیه و استقرار مناسبی به ویژه در دیم ‎زارها نداشته اند.

بایگانه با بیان اینکه همچنین بارش های استان همدان پراکنش نامناسبی از نظر مکانی داشته است، افزود: دشت های مرکزی قهاوند، فامنین، کبودراهنگ، رزن و درگزین بارش های خوبی نداشتند اما شهرستان های هم مرز با استان های کردستان، کرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 تا 60 هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم همدان غیرقابل برداشت است

50 تا 60 هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم همدان غیرقابل برداشت است