مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 03:152023-06-13سياسي

خاتمی به لیبرالیسمی عمل کرد که آن را انکار می کرد


دولت خاتمی و اغلب حامیانش مشی لیبرالی داشتند، هر چند که آن را انکار می کردند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- کیهان نوشت: عصر ایران در گزارشی می نویسد: هرچند که محمد خاتمی لیبرالیسم را با اسلام ناسازگار می دانست، ولی عموم مخالفان و طرفدارانش، پروژه اصلاحی وی را پروژه ای معطوف به لیبرالیزاسیون سیاسی و اجتماعی در ایران پس از انقلاب می دانستند.

محافظه کاران خاتمی را لیبرالی در لباس روحانیت می دیدند، رای دهندگان نیز اکثرا تحقق آزادی های لیبرالی را از او انتظار داشتند.

تا پایان دوران اصلاحات، کسی از معمای نفی لیبرالیسم از سوی خاتمی سر درنیاورد و درنیافت که اگر لیبرالیسم با دین داری ناسازگار است، پس چرا شعارهای سیاسی خاتمی همه رنگ و رو و عطر و بوی لیبرالیستی دارند؟ کارگزاران و کیانیان و آیینیان جزء یاران خاتمی و از ارکان دولت وی بودند ولی با این حال باز هم خاتمی و پیرامونیانش پروا می کردند از این که لیبرال خوانده شوند.

 اکثر مصوبات ردشده مجلس ششم، سمت و سوی لیبرالیستی داشتند اما نه تنها خاتمی بلکه نمایندگان مجلس اصلاحات نیز ابا داشتند که خود را لیبرال بنامند.

آیا اصلاح طلبان تقیه می کردند زمانی که خرج خود را از لیبرال ها جدا می کردند یا این که سرّدیگری در کار بود که اصلاح طلبان جام لیبرالیسم را برگرفته و نام آن را فرو نهاده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاتمی به لیبرالیسمی عمل کرد که آن را انکار می کرد

خاتمی به لیبرالیسمی عمل کرد که آن را انکار می کرد