مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-06اقتصادي

ثبت رایگان اجاره نامه برای خانه های قولنامه ای امکان پذیر نیست


این روزها همزمان با فرارسیدن فصل نقل و انتقال مستأجران، بحث قراردادهای اجاره، کد رهگیری و سامانه جدید ثبت بدون هزینه قرارداد اجاره بین مالک و مستأجر هم داغ شده است.

- ایسنا/البرز این روزها همزمان با فرارسیدن فصل نقل و انتقال مستأجران، بحث قراردادهای اجاره، کد رهگیری و سامانه جدید ثبت بدون هزینه قرارداد اجاره بین مالک و مستأجر هم داغ شده است.

این سامانه مختص خانه های سنددار است و مالکان خانه های قولنامه ای همچنان باید این قرارداد را در بنگاه های املاک ثبت کنند اما به گفته بازرس اتحادیه مشاورین املاک کرج، نیازی به پرداخت هزینه ای تحت عنوان کد رهگیری برای این دسته از مستأجران و مالکان نیست.

محمد مهرزاد در گفت و گو با ایسنا گفت: با راه اندازی این سامانه و ثبت قرارداد اجاره دریافت کدرهگیری برای مستأجر و مؤجر رایگان است و مالک و مستأجری که بین خودشان توافق کرده و یکدیگر را می شناسند و یا به واسطه سامانه های اینترنتی یکدیگر را پیدا کرده اند اجاره واحد مسکونی مورد معامله خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری دریافت می کنند.

وی افزود: در این سامانه طرفین به صورت یک به یک یعنی یک مالک یا شخص حقیقی سند شش دانگ با یک مستأجر یا فرد حقیقی اقدام به ثبت قرارداد و اجاره ملک می کنند که این خود معایبی را به دنبال دارد و احتمال اینکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رایگان اجاره نامه برای خانه های قولنامه ای امکان پذیر نیست

ثبت رایگان اجاره نامه برای خانه های قولنامه ای امکان پذیر نیست