مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 08:302023-05-29سياسي

برگزاری مراسم «روز آفریقا» در تهران


مراسم بزرگداشت روز آفریقا با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مراسم بزرگداشت روز آفریقا عصر روز یکشنبه 7 خرداد در باشگاه دیپلماتیک و با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس شورای اسلامی و جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران برگزار شد.

در این مراسم که به منظور بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس سازمان وحدت آفریقا (اتحادیه آفریقا) برگزار گردید، بعد از نواخته شدن سرود اتحادیه آفریقا و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سفیر آفریقای جنوبی در تهران به عنوان شیخ السفرای کشورهای آفریقایی ضمن خیر مقدم به مهمانان، با اشاره به تاریخچه رهایی آفریقا از یوغ استعمار به پیشرفتهای کشورهای آفریقایی اشاره و تشکیل بازار مشترک آفریقا را در راستای همگرایی منطقه ای برای کشورهای این قاره بیان نمود.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب و در حال رشد ایران با کشورهای آفریقایی، از جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی این مراسم تشکر نمود.

دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نیز با اشاره به مشترکات ایران و آفریقا بر اهتمام دولت برای گسترش روابط ایران و آفریقا در بخش های مختلف خصوصاً علمی و فناوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم «روز آفریقا» در تهران

برگزاری مراسم «روز آفریقا» در تهران