مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 06:002023-05-31بين الملل

روایت های آغشته به فسفر و خردل، برای نسلی که تشنه حقیقت اند


همه دنیا با ما سر جنگ داشت، می خواستند کشور ما را به هر شکل ممکن نابود کنند حتی با گازهای سمی فسفر و خردل! - خبرگزاری فارس کرمان/ آمنه شهریارپناه: گرمای هوا کمی اذیت می کند، از پنجره نگاهی به پایین می اندازم، هیاهویی نیست، حتی ماشین ها هم صدای بوق شان قطع شده است، چند نفری در پارک و روی چمن های آن نشسته اند، برخی هم دراز کشیده تا بوی چمن وخاک حالشان را بهتر کند.

دختران جوانی هم از همین کافه کناری درون لیوان های قدبلندی نوشیدنی گرفتند و در گوشه ای دیگر نشستند، آرامش محض بر شهر سایه انداخته است، انرژی خوبشان روح من را هم تازه می کند، در همین حین صدای تلفن همراهم بلند می شود، دنبالش می گردم و آن را از لابه لای روزنامه ها و کاغذها پیدا می کنم.

آن صدا خبر از گفت وگوی جدید با یک جانباز دارد، تصویرش قلبم را فشرد اما به موقع بود، با خودم گفتم به راستی اگر سعیدها نبودند جامعه ما در چنین آرامشی بود؟ باز هم می توانستم پا روی پا بیندازم بستنی بخورم و خبر تنظیم کنم؟ کجا بودم؟ اصلا حضور داشتم؟ این دختران، یا آن پسران انتهای پارک چه؟ آیا با مختار یا مختارها آشنا هستند؟ عکس هایشان را دیده اند؟ آیا می دانند که همه گشت وگذارشان همان چند موزاییک حیاط خانه شان است؟ درباره زندگی سخت 40 ساله ای که با ریه های خراب و چشمان نابینا گذرانده اند، مطلبی خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت های آغشته به فسفر و خردل، برای نسلی که تشنه حقیقت اند

روایت های آغشته به فسفر و خردل، برای نسلی که تشنه حقیقت اند