مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-06پزشكي

آسپرین مانع سکته می شود؟ مصرف روزانه چقدر باشد؟ شب بخوریم یا روز؟


آسپرین به عنوان یک رقیق کننده خون برای جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند بیماری عروق کرونر و فیبریلاسیون دهلیزی استفاده می شود.

- • حساسیت به داروهای دیگر: اگر آلرژی شناخته شده ای به یک داروی خاص دارید، مهم است که از آن دارو و هر داروی دیگری در همان کلاس یا با ساختارهای شیمیایی مشابه اجتناب کنید.

به عنوان مثال، اگر به آسپرین حساسیت دارید، ممکن است به سایر داروهای ضد التهابی غیر استروییدی ( NSAIDs ) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن نیز حساسیت داشته باشید.

  • مصرف قرص آسپرین (آ اس آ) در دوران بارداری: مصرف قرص استیل سالیسیلیک اسید (آسپرین) در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه سوم به طور کلی توصیه نمی شود.

  آسپرین می تواند از جفت عبور کرده و روی جنین در حال رشد تأثیر بگذارد و به طور بالقوه باعث ایجاد عوارضی مانند خونریزی یا بسته شدن زودرس رگ خونی در قلب جنین شود.

آسپرین همچنین ممکن است خطر خونریزی در حین زایمان را افزایش دهد و خطر خونریزی پس از زایمان را در مادر افزایش دهد.

  • مصرف قرص آسپرین (آ اس آ) در دوران شیردهی: مصرف قرص آسپرین (ASA) در دوران شیردهی به طور کلی توصیه نمی شود، زیرا آسپرین می تواند به شیر مادر وارد شود و به طور بالقوه به نوزاد شیرخوار آسیب برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسپرین مانع سکته می شود؟ مصرف روزانه چقدر باشد؟ شب بخوریم یا روز؟

آسپرین مانع سکته می شود؟ مصرف روزانه چقدر باشد؟ شب بخوریم یا روز؟