مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 22:002023-06-10فرهنگي

مردم بازار صنایع دستی را رونق ببخشند؛ تا هنرها فراموش نشوند


مردم باید به جای گلدان ها و ظروف بی روح بلور خارجی و گران قیمت، کادوها و هدیه های خود را از گلدان های تزیینی و زیبای ایرانی که هنر دست هنرمندان خودمان است، - مردم بازار صنایع دستی را رونق ببخشند؛ تا هنرها فراموش نشوند ایسنا/قم یک هنرمند صنایع دستی گفت: مردم باید به جای گلدان ها و ظروف بی روح بلور خارجی و گران قیمت، کادوها و هدیه های خود را از گلدان های تزیینی و زیبای ایرانی که هنر دست هنرمندان خودمان است، انتخاب کنند.

به آثار و صنایعی که تمام مراحل ساخت آن ها توسط دست و ابزارهای دستی انجام می شود و برگرفته از فرهنگ و هنر و بینش و ذوق مردم هر منطقه است، صنایع دستی می گویند.

هنرهای دستی هر کشوری نسل به نسل منتقل شده تا به امروز رسیده و به نسل های بعدی نیز انتقال پیدا خواهد کرد البته حفظ و انتقال این هنرهای اصیل نیازمند حمایت مردم و مسوولین است.

صنایع دستی بخشی از سنت، فرهنگ، و هویت اصیل ایرانی است؛ بنابراین معرفـی صنایع دستی به منزله پشتوانه ای هویتی و فرهنگی جامعه اهمیـت زیـادی دارد.

البته نباید فراموش کرد که در کنار ظرفیت های فرهنگی، صنایع دستی با قابلیت ها و خصوصیات ویژه خود، می تواند نقش مهمی در حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال ایفا کند؛ به همین جهت باید به دنبال ایجاد بازار فروش و تقاضا برای صنایع دستی باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم بازار صنایع دستی را رونق ببخشند؛ تا هنرها فراموش نشوند

مردم بازار صنایع دستی را رونق ببخشند؛ تا هنرها فراموش نشوند