مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 12:412023-06-05سياسي

روایتی تلخ از 15 خرداد خونین بانه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، همه دهه پنجاهی های بانه 15 خرداد خونین این شهر را به یاد دارند آن روز پنج فروند هواپیمای جنگی به اجتماع بزرگ روزه داران بانه که در پارک شهر( پارک 15 خرداد) برای گرامیداشت واقعه خرداد سال 1342 جمع شده بوند با بمب های کشتار جمعی حمله کردند که 605 نفر شهید و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

 ساعت 10 صبح ماموستا عبدالله سوری امام جمعه بانه در اجتماع روزه داران سخنرانی می کرد که ناگهان هواپیماهای بعثی عراق آسمان شهر را گرفتند و چند نقطه از شهر را به شدت بمباران کردند بسیاری از کودکان که مشغول بازی های کودکانه خود بودند شهید و بسیاری از آنها نقص عضو شدند.

گوشت های تکه تکه بالای درختان چنار پارک شهر آویزان شده بود بدن های بی سر و سرهای سرگردان در کف زمین تلو تلو می خوردند حوضچه پارک پر از خون شده بود گوشت های سوخته روی زمین افتاده بود.

آنهایی که زنده بودند سراسیمه دنبال عزیزانشان می گشتند صدای گریه و شیون از هر طرف به گوش می رسید اینها بخشی از خاطرات مردم بانه از بمباران 15 خرداد بانه است خانواده های شهدا و جانبازان نیز روایت های تلخی از این حادثه دارند.

  برای تهیه گزارشی از این واقعه با تعدادی از خانواده های شهدا و جانبازان تماس گرفتم اما تعدادی از خانواده ها به دلیل اینکه یادآوری آن روز برای آنها چنان آزار دهنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی تلخ از 15 خرداد خونین بانه

روایتی تلخ از 15 خرداد خونین بانه