مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-16اجتماعي

اجرای طرح های بیابان زدایی در 390 هزار هکتار از عرصه های بیابانی جنوب کرمان


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب استان کرمان گفت: بیش از 390 هزار هکتار از عرصه های بیابانی جنوب کرمان را کانون های بحرانی فرسایش بادی تشکیل می دهند که با اقدامات انجام شده توانستیم بخش مهمی از بحران فرسایش بادی را در سطح منطقه مدیریت کنیم.

- قاسم رحیمی نیا در گفت وگو با خبرنگار فارس در جیرفت، ضمن ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته در مقابله با بیابان زایی در جنوب کرمان اظهار کرد: بیش از 390 هزار هکتار از عرصه های بیابانی جنوب کرمان را کانون های بحرانی فرسایش بادی تشکیل می دهند که این کانون ها تقریباً در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل به ویژه مناطق بیابانی جازموریان ( قلعه گنج، رودبارجنوب و جازموریان )پراکنده است.

 وی عرصه های بدون پوشش گیاهی، بستر خشک رودها، زمین های کشاورزی بایر و رها شده را از اصلی ترین منابع برداشت ماسه عنوان و بر اهمیت طرح محوری بادشکن اطراف مزارع به منظور کنترل و کاهش فرسایش بادی از سطح مزارع تاکید کرد.

 رحیمی نیا اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر با انجام اقدامات شاخصی نظیر ایجاد 4 هزار و 100 کیلومتر بادشکن زنده، 9 هزار و 350 هزار هکتار ذخیره نزولات آسمانی و مدیریت هرزآب از طریق احداث هلالی آبگیر و گوراب، 6 هزار و 100 هکتار احیای بیابان با استفاده از روش نهال کاری، 2 هزار و 500 هکتار تثبیت و احیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های بیابان زدایی در 390 هزار هکتار از عرصه های بیابانی جنوب کرمان

اجرای طرح های بیابان زدایی در 390 هزار هکتار از عرصه های بیابانی جنوب کرمان