مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 13:252023-06-21اجتماعي

سیاه چاله های تنهاتر، گرسنه تر هستند!


مشاهدات یک پژوهش جدید که به توضیح چگونگی تأثیر اندازه کهکشان ها و محیط آنها بر رفتار سیاه چاله می پردازد، نشان می دهند سیاه چاله های کلان جرم واقع در قسمت های خلوت کهکشان، - مشاهدات یک پژوهش جدید که به توضیح چگونگی تأثیر اندازه کهکشان ها و محیط آنها بر رفتار سیاه چاله می پردازد، نشان می دهند سیاه چاله های کلان جرم واقع در قسمت های خلوت کهکشان، بیشتر می توانند از مواد کهکشانی تغدیه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، یک پژوهش جدید نشان می دهد که سیاه چاله های کلان جرم واقع در مرکز کهکشان ها، در بیابان های کیهانی قرار دارند؛ جایی که همسایه ها و تغذیه ستاره ای کمیاب هستند.

بدین ترتیب، آنها بیشتر از همتایان خود که در نواحی شلوغ تر کهکشان قرار دارند، موفق به خوردن مواد مورد نیاز می شوند.

ستاره شناسان در دهه گذشته این موضوع را مطرح کرده اند که شاید ادغام کهکشان ها - مشابه آنچه که بین کهکشان راه شیری و کهکشان آندرومدا در حال انجام گرفتن است - محرک اصلی جدا شدن مواد از کهکشان ها و هدایت آنها به سیاه چاله های بزرگ واقع در مرکز آنها باشد.

مشاهدات این پژوهش جدید که بیش از 20 هزار سیاه چاله گرسنه را در برش های تنهای کیهانی موسوم به حفره های کیهانی پیدا کرده است، نشان می دهند زمانی که این پدیده های نامریی با همسایگان کمتری تعامل داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاه چاله های تنهاتر، گرسنه تر هستند!

سیاه چاله های تنهاتر، گرسنه تر هستند!