مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 13:452023-06-20اجتماعي

ساخت فاز نخست خط 10 مترو تهران سه سال طول می کشد


مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری 3 دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط 10 مترو تهران طی مدت زمان 3 سال وجود خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه خط 10 مترو تهران 43 کیلومتر و شامل 34 ایستگاه (ازغرب به شرق پایتخت) است، تصریح کرد: به دنبال اتمام عملیات حفاری شفت، ورود دستگاه حفار مکانیزه و تحکیم دیواره های آن در کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین پیشرفت مراحل مربوط به مونتاژ این دستگاه، احداث تونل های فاز نخست پروژه خط 10 مترو تهران به زودی وارد مرحله عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: این خط از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط 5) آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط 4) در شرق گسترش پیدا می کند.

هرمزی افزود: در فاز اول پروژه این خط محوری 20 کیلومتری از میدان کتاب تا وردآورد در غرب تهران اجرا خواهد شد که برای اجرای آن از 3 دستگاه حفار مکانیزه استفاده می شود.

دو دستگاه در خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و یک دستگاه از کارگاه جنت آباد (به سمت شرق) عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط 10 را به انجام خواهند رساند؛ البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنت آباد در مراحل اولیه حفاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت فاز نخست خط 10 مترو تهران سه سال طول می کشد

ساخت فاز نخست خط 10 مترو تهران سه سال طول می کشد