مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:052023-06-20دانش

ابداع جنین مصنوعی انسان با خون و قلب تپنده


دانشمندان دانشگاه کمبریج چند روز پس از انتشار خبر ایجاد اولین جنین مصنوعی انسان موفق به ایجاد یک نمونه مصنوعی از جنین انسان با ویژگی های جدیدی شدند که در آزمایشگاه با استفاده از سلول های بنیادی جنینی ایجاد شده و در یک ظرف مخصوص به عنوان یک رحم مصنوعی عمل می کند، - دانشمندان دانشگاه کمبریج چند روز پس از انتشار خبر ایجاد اولین جنین مصنوعی انسان موفق به ایجاد یک نمونه مصنوعی از جنین انسان با ویژگی های جدیدی شدند که در آزمایشگاه با استفاده از سلول های بنیادی جنینی ایجاد شده و در یک ظرف مخصوص به عنوان یک رحم مصنوعی عمل می کند، پرورش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، زندگی از یک سلول منفرد بارور شده به یک موجود کامل متشکل از میلیاردها یا تریلیون ها سلول تخصصی تکامل می یابد.

با این حال، یکی از اساسی ترین سوالاتی که زیست شناسان در تلاش برای رمزگشایی آن بوده اند، چگونگی پیشرفت مراحل اولیه زندگی است.

اکنون دانشمندان برای درک چند هفته اول توسعه حیات و زندگی به مدل های جنین مصنوعی روی آورده اند.

دانشمندان موسسه گوردون در دانشگاه کمبریج در یک پیشرفت قابل توجه، یک نمونه جنین انسان با ضربان قلب و مقداری خون تولید کرده اند که می تواند بینشی از مرحله به اصطلاح جعبه سیاه زندگی که همان چند هفته اول تشکیل جنین است، ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع جنین مصنوعی انسان با خون و قلب تپنده

ابداع جنین مصنوعی انسان با خون و قلب تپنده