مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:452023-06-06اقتصادي

40 میلیون اصله نهال در نهالستان های مازندران تولید می شود


ساری شمار نهالستان های تحت پوشش را هفت نهالستان ذکر کرد و گفت: طی چهارسال 40 میلیون اصله نهال در آن تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدعلی علوی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: سهم نهالستان لاجیم از تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری 750 هزار اصله برنامه داده شد ولی نهالستان لاجیم در سال جاری یک میلیون و 500 هزار اصله نهال تولید خواهد کرد و در راستای اجرای این طرح در اختیار سازمان منابع طبیعی قرار می دهد.

علوی افزود؛ کاشت بذر و تولید نهال 27 گونه درختی بومی جنگل های هیرکانی برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار نهالستان لاجیم قرار دارد.

وی افزو د: به همت مجموعه نهالستان لاجیم شهرستان سوادکوه گونه کمیاب افرا مازندرانی که به فقط ندرت در بخشی از جنگل های مازندران و گلستان یافت می شود، با کاوش و جنگل پیمایی بسیار طولانی بذر این گونه تهیه شده و جهت تکثیر و جلوگیری از انقراض نسل این گونه کمیاب در نهالستان لاجیم کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت؛ لازم به ذکر است درختان افرا که به فراوانی در جنگل های شمال کشور یافت می شود گونه افرا پلت است که از نظر بافت چوب و برگ با گونه کمیاب افرا مازندرانی تفاوت های دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 میلیون اصله نهال در نهالستان های مازندران تولید می شود

40 میلیون اصله نهال در نهالستان های مازندران تولید می شود