مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 08:302023-05-31پزشكي

خطری که در کمین فرزند دلبند شماست


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که ریشه کنی فلج اطفال به معنای تمام واکسیناسیون علیه این بیماری نیست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیمین خیاط زاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سالیان سال است که واکسن ها در زندگی انسان ها وجود دارند و منجر به حذف و ریشه کنی بسیاری از بیماری ها شده اند.

امروزه واکسن های مختلف برای بیماری هایی چون فلج اطفال، سل، کزاز، دیفتری، آنفلوآنزا، سرخک و سرخچه مادرزادی در سنین مختلف تزریق می شوند که همگی یا در مرحله حذف و یا در مرحله ریشه کنی قرار دارند.

 وی ادامه داد: زمانی از هر 6 بارداری یک زن شاید سه فرزند سالم هم به دنیا نمی آمد و وقتی نوزادی به دنیا می آمد در همان سال های ابتدای به بیماری مبتلا شده و فوت می کرد اما امروزه مادران زیر سایه واکسیناسیون مادر و کودک، یک بار باردار می شوند و همان یکی هم سالم است.

زمانی هپاتیت مزمن شیوع داشت اما اکنون مادران باردار بررسی می شوند تا نگذاریم کودکان متولد شده به هپاتیت مبتلا شوند.

 خیاط زاده با اشاره به ریشه کنی بیماری فلج اطفال با استفاده از واکسن طی سال های اخیر، افزود: اکنون ممکن است برخی از افراد کهنسال هنگام راه رفتن لنگ بزنند که این امر به خاطر ابتلا به بیماری فلج اطفال در کودکی آن ها اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطری که در کمین فرزند دلبند شماست

خطری که در کمین فرزند دلبند شماست