مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 10:362023-05-29حوادث

شناسایی 255 نقطه بحرانی حریق در منابع طبیعی کرمانشاه


جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد 255 نقطه بحرانی در استان شناسایی شده، گفت: این نقاط اکثرا در منطقه اورامانات هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، جنگل ها و مراتع از مهمترین منابع طبیعی ارزشمند که فواید بی نظیری برای زندگی انسان دارند، یک سوم مساحت کره زمین را جنگل ها تشکیل می دهند.

هر هکتار جنگل سالانه بیش از 5 تن اکسیژن آزاد می کنند هر ساله با گرم شدن هوا از اوایل خردادماه تا آبان ماه شاهد وقوع آتش سوزی های گسترده در منابع طبیعی هستیم ، در استان کرمانشاه هم یک میلیون 719 هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که سالانه بخش هایی از آن دچار آتش سوزی شده و به تلی از خاکستر تبدیل می شوند.

آتش سوزی فقط منابع طبیعی را نمی سوزاند بلکه بر اساس برخی آمارها سالانه 33 هزار انسان در این آتش سوزی ها جان می دهند و گونه های جانوری زیادی هم تلف می شوند.

 سال گذشته آتش سوزی در منابع طبیعی در استان کرمانشاه تا حد زیادی کاهش یافت، به گونه ای که میزان آن از 56 هکتار در سال 1400 به دو هکتار در سال گذشته کاهش یافت البته برنامه ریزی مسؤولان نقش مهمی در کاهش آتش سوزی منابع طبیعی استان داشت.

 امسال هم گفته می شود، برنامه های متعددی دارند سالی که به خاطر بارندگی های مناسب می تواند زمینه آتش سوزی های متعددی هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 255 نقطه بحرانی حریق در منابع طبیعی کرمانشاه

شناسایی 255 نقطه بحرانی حریق در منابع طبیعی کرمانشاه