مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 01:052023-06-10سياسي

تقویت روابط با آمریکای لاتین نقشی اساسی در خنثی سازی تحریم ها دارد


یک نماینده سابق مجلس با اشاره به اشتراکات ایران با کشورهای آمریکای لاتین گفت: تداوم و تقویت روابط با این کشورها، نقشی اساسی در خنثی سازی تحریم ها و همچنین توسعه اقتصادی ایران دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس با اشاره به اشتراکات ایران با کشورهای آمریکای لاتین گفت: تداوم و تقویت روابط با این کشورها، نقشی اساسی در خنثی سازی تحریم ها و همچنین توسعه اقتصادی ایران دارد.

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سفر آقای رییسی به کشورهای آمریکای لاتین، اظهار کرد: آمریکای لاتین یکی از خریداران مهم نفت جمهوری اسلامی و تامین کننده کسری بنزین ماست.

کشورهای این منطقه جزو شرکای تجاری ایران محسوب می شوند و کالاهای ایرانی در این کشورها طرفداران زیادی دارد.

وی با اشاره به انتقال خدمات فنی و مهندسی از ایران به کشورهای آمریکای لاتین، افزود: این باعث ایجاد درامدهای خوبی برای متخصصین ایرانی در حوزه های عمران و برق شده است.

به علاوه این کشورها در مسائل بین المللی متحد استراتژیک ما هستند و تا کنون در مقابله با تحریم های آمریکا و دستیابی به اهداف منطقه ای و جهانی، همواره از ایران حمایت کرده اند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: بنابراین با توجه به نقاط اشتراکی که در حوزه های اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت روابط با آمریکای لاتین نقشی اساسی در خنثی سازی تحریم ها دارد

تقویت روابط با آمریکای لاتین نقشی اساسی در خنثی سازی تحریم ها دارد