مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-09پزشكي

مردم از خرید گوشت خارج از سیستم نظارتی دامپزشکی خودداری کنند


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: برخی مردم اعتقاد دارند که گوشت تازه را از کنار جاده خریداری کنند و از این رو به شهروندان توصیه می شود از خرید گوشت خارج از سیستم نظارتی دامپزشکی خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اردبیل، بهلول تکلوی با توصیه به شهروندان در خصوص خرید گوشت قرمز ممهور به مُهر بهداشتی دامپزشکی و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: لاشه دام استحصالی از کشتارگاه ها باید به مدت 24 ساعت در پیش سردکن و دمای بین صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری شده تا با اسیدی شدن لاشه ویروس غیرفعال شده و از بین برود.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریورماه که زمان رشد و تکثیر و فعالیت کنه ها است بیشتر شایع است و در مناسبت های خاص که در آنها کشتار خارج از سیستم کشتارگاهی افزایش می یابد، موارد قطعی این بیماری نیز بیشتر می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: مقاومت ویروس این بیماری در برابر حرارت و سرما بسیار کم است و در دمای 56 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه از بین می رود، بنابراین پختن گوشت یا پاستوریزه کردن شیر باعث از بین رفتن آن می شود ، همچنین این ویروس توان مقابله با محیط های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از خرید گوشت خارج از سیستم نظارتی دامپزشکی خودداری کنند

مردم از خرید گوشت خارج از سیستم نظارتی دامپزشکی خودداری کنند