مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-07سياسي

زیدآبادی: ظریف؛ ترکمانچای و خرافات


در کشور ما برخی افراد اعتقاد به امور متافیزیکی را مترادف نفی و انکار اصول بدیهی عقلانیت بشر تلقی می کنند و خواهان اداره کشور بر همین مبنا هستند.

- این نگرش از منظری الهیاتی نیز خرافات به حساب می آید و به خصوص راه را بر طرح هر نوع ادعای کذب و سست و بی پایه و ضدعقلانی در سطوح مختلف اداره کشور می گشاید و جامعه را به فساد و تباهی کامل می کشاند.

احمد زیدآبادی در هم میهن نوشت: اینکه دسترسی به هر هدفی بدون در نظرگرفتن امکانات و محدودیت های پیش روی آن، ممکن نیست، بدیهی تر از آن است که نیاز به استدلال داشته باشد.

  با این حال، بیان این جمله از زبان محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی، مناقشه برانگیز شده و حرف و حدیث های گسترده ای را در رسانه های ایرانی در پی داشته است.

  این مسئله، به خودی خود سطح فهم و اندیشه در برخی محافل سیاسی ایران را نمایان می کند.

قاعدتاً ماهیت ارزش ها، نوع اهداف، سطح امکانات و گستره موانع و محدودیت ها در یک موضوع خاص، می تواند محل اختلاف باشد و درباره اش بحث و جدل شود، اما وقتی که اصل بدیهی لزوم در نظر گرفتن امکانات و محدودیت ها برای تعیین و تحقق عملی اهداف مورد تردید و انکار قرار گیرد، معنایش این است که برخی از نحله های سیاسی و عقیدتی، به دوران پیش از تالس ملطی بازگشته اند و هنوز با ضرورت های عقلی و بدیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیدآبادی: ظریف؛ ترکمانچای و خرافات

زیدآبادی: ظریف؛ ترکمانچای و خرافات