مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 00:552023-06-15اقتصادي

بازدید رییس جمهور از مرکز مهندسی ژنتیک هاوانا


رییس جمهور در جریان برنامه های سفر رسمی خود به کوبا از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) در هاوانا بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید ابرهیم رییسی رییس جمهور در جریان برنامه های سفر رسمی به کوبا که به دعوت رسمی میگل دیاز کانل رییس جمهور این کشور صورت گرفته، از مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (CIGB) در هاوانا بازدید کرد.

رییس جمهور در این بازدید در گفتگو با مدیران این مرکز در جریان فعالیت ها، اقدامات و حوزه های تحقیقاتی آن شامل زیست پزشکی (تحقیق و توسعه در زمینه واکسن ها و محصولات بیودارویی) ، بیوتکنولوژی گیاهی، آنزیم های صنعتی و بیوتکنولوژی حیوانات قرار گرفت.

مجموعه (CIGB) با تمرکز بر روی بیش از 10 حوزه درمانی و مطالعه بر روی بیش از 50 نوع بیماری در بازار 35 کشور جهان حضور دارد.

تولید واکسن عبدالا (ضد کووید-19) یکی از مهمترین سوابق کاری این مرکز طی دوران همه گیری کرونا بوده است که به عنوان اولین واکسن ضد کووید – 19 در آمریکای لاتین محسوب می شود.

در بازدید رییسی از این مرکز، مارتا آیالا آویلا مدیرعامل این مجموعه ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت ها و آخرین دستاوردهای مرکز (CIGB)، از تولید دارو و واکسن هایی در حوزه مبارزه با هپاتیت، سرطان و همچنین سلامت دام و کشاورزی و حضور در بازارهای جهانی خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید رییس جمهور از مرکز مهندسی ژنتیک هاوانا

بازدید رییس جمهور از مرکز مهندسی ژنتیک هاوانا