مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 05:222023-06-21اقتصادي

گام های دولت برای سیراب شدن روستاها


یکی از برنامه های دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار آبرسانی به 10 هزار روستای کشور بود که تا کنون این طرح با سرعت خوبی پیش رفته و آب به 2500 روستا رسیده است.

- یکی از برنامه های دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار آبرسانی به 10 هزار روستای کشور بود که تا کنون این طرح با سرعت خوبی پیش رفته و آب به 2500 روستا رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با شروع دولت سیزدهم با هدف آبرسانی به روستاهایی که یا فاقد آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی هستند، طرحی به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی آن ها با عنوان طرح جهاد آبرسانی تدوین و اجرا شده که پیش بینی می شود تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی به 80 درصد برسد.

باتوجه به اهمیت موضوع آبرسانی این طرح تبدیل به شورای جهاد آبرسانی روستایی شده است.

ویژگی خاص این شورا آن است که علاوه بر دست اندرکاران بخش دولت، از توان نیروهای جهادی و ایران هم برای ایجاد تحول در امر آبرسانی به روستاها و مناطق محروم هم بهره برده شود.

طرح جهادی آبرسانی به 10 هزار روستای کشور یک ابر پروژه محسوب می شود که پیش از این سابقه نداشته و توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است، اجرای این ابرپروژه 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، یک میلیون خانوار و 4 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش این ابرپروژه قرار خواهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های دولت برای سیراب شدن روستاها

گام های دولت برای سیراب شدن روستاها