مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-09سياسي

با «دوره های فبک»، دانش آموزان را خلاق کنید


محققان کشور در یک مطالعه پژوهشی، بر نقش دوره های آموزش فلسفه برای کودکان(فبک) در باز شدن ذهن و افزایش قدرت تحلیل و خلاقیت آن ها صحه گذاشته اند.

- محققان کشور در یک مطالعه پژوهشی، بر نقش دوره های آموزش فلسفه برای کودکان(فبک) در باز شدن ذهن و افزایش قدرت تحلیل و خلاقیت آن ها صحه گذاشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آموزش فلسفه به کودکان به رشد مهم ترین جنبه درونی کودکان یعنی تفکر کمک می کند.

این آموزش به عنوان شیوه ای مطلوب بر رشد همه جانبه کودک، چندین دهه است که در مرکز توجه اندیشمندان تربیتی قرار گرفته است، چرا که کودکان از جمله عوامل اساسی در تجدید حیات هر نسل محسوب می شوند.

برخی محققان بین الملل با طراحی و اجرای برنامه ای که آن را آموزش فلسفه به کودکان نامیده اند، تلاش کرده اند تا فلسفه را به جایگاه واقعی خویش آن گونه که سقراط مد نظر داشت بازگردانند.

اهمیت و ضرورت داستان های فلسفه برای کودکان، از نظر این محققان، آموزش تفکر فلسفی به آن ها است که به کودکان کمک کند تا بیاموزند چگونه فکر کنند.

به بیان صاحب نظران، این فلسفه، نوعی فلسفه کاربردی است، به گونه ای که سعی می کند به کودکان کمک کند تا از حالت عادی به حالت اندیشمندانه، از بی تفاوتی به اندیشه ورزی و از تفکر معمولی به تفکر انتقادی حرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با «دوره های فبک»، دانش آموزان را خلاق کنید

با «دوره های فبک»، دانش آموزان را خلاق کنید