مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-03اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 4000 تن انبه از باغات جنوب کرمان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیرکشت انبه را 560 هکتار اعلام کرد که پیش بینی می شود از این باغات بیش از 4000 هزار تُن محصول برداشت شود.

- صادق حسین زاده در گفت و گو با ایسنا زمان برداشت محصول انبه را در جنوب کرمان از نیمه دوم اردیبهشت ماه عنوان کرد که به صورت انبه نارس برای مصارف ترشی و لواشک در منطقه جنوب کرمان استفاده می شود و افزود: برداشت انبه تا اوایل مرداد ماه که برای مصرف تازه‎خوری است، ادامه دارد.

وی سطح زیرکشت انبه را 560 هکتار به صورت پراکنده اعلام کرد و گفت: عمده سطح زیرکشت انبه در بین هشت شهرستان جنوب کرمان به شهرستان منوجان اختصاص دارد، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ارقام موجود انبه در جنوب استان کرمان شامل لنگرا، سندری، خوشه‎ای و محلی و متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار هفت تا هشت تن است و پیش‎بینی می‎شود در مجموع 4368 تن انبه از باغ‎های این منطقه برداشت شود.

حسین زاده جنوب کرمان را یکی از رویشگاه های انبه عنوان کرد و افزود: شهرستان های جنوبی استان کرمان به دلیل آب و هوای مناسب کشت گیاهان گرمسیری، یکی از رویشگاه های درخت انبه است.

وی استفاده از انبه را به عنوان کشت جایگزین مستلزم آب مورد نیاز دانست و افزود: در صورتی که آب کشاورزی در دسترس باغداران باشد می توانند از انبه به عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 4000 تن انبه از باغات جنوب کرمان

پیش بینی برداشت بیش از 4000 تن انبه از باغات جنوب کرمان