مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 15:552023-06-19اقتصادي

فرصتِ طلایی برای صادرات کالای ایرانی


قرار است راه آهن گرگان با عبور از مرز اینچه برون و ترکمنستان از کنار دریای خزر وارد خاک قزاقستان شده و سپس به روسیه وصل شود.

این مسیر ترانزیتی فرصتی فراهم خواهد کرد تا بتوانیم مسیرهای بیشتری برای رساندن کالاهای مان به کشورهای حوزه اوراسیا داشته باشیم.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سن پترزبورگ روسیه برگزار شد که ماحصل آن توافق چهارجانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در زمینه مسیر ترانزیت و سوخت استاندارد از زمین و دریا بود.

 فرشاد عادل، مدیر دپارتمان مطالعات کریدورها در اندیشکده مطالعات معاصر درباره توافق چهارجانبه ایران، ازبکستان، ترکمنستان و روسیه در زمینه ترانزیت به راهبرد معاصر گفت: این توافق با ابتکار روس ها شکل گرفت و برای تکمیل توافق قبلی با قزاقستان و ترکمنستان در حوزه ریلی و حمل و نقل، بسته شد.

توافقی که میان ترکمنستان، قزاقستان و روسیه در اردیبهشت سال جاری انجام شد، در آن ذکر شد استفاده از شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب بیشتر مورد توجه باشد و جذب سرمایه بیشتری برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز شاخه شرقی کریدور انجام شود.

وی با بیان جزییات این توافقنامه افزود: قرار است راه آهن از گرگان به مرز اینچه برون کشیده شود، از ترکمنستان عبور کند، از کنار دریای خزر وارد خاک قزاقستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصتِ طلایی برای صادرات کالای ایرانی

فرصتِ طلایی برای صادرات کالای ایرانی