مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:002023-05-29اقتصادي

از لرستان تا واشنگتن؛ روایت «جاجیم»،صنعتی رو به احیا


زمانی که مشغول جاجیم بافی بودیم متوجه شدیم چه زحمتی برای بافت جاجیم ها توسط زنان عشایر ما کشیده شده است، اما حس خوبی هم دارد، مثل وقتی هم یک خانم ایرانی در واشنگتن توسط اینستاگرام جاجیم ها را دید؛ - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، روایت اکرم بهمنی 36 ساله از احیا جاجیم بافی یکی از صنایع دستی قدیمی در روستای دره حیدر بخش مرکزی الیگودرز در نوع خودش جالب و جذاب است.

خانم اکرم بهمنی که این روزها در فکر احیای جاجیم است   راه اندازی صندوق کارآفرینی در روستا سال 98 صندوق کارآفرینی زنان با کمک جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی در دره حیدر راه اندازی شد، آن موقع گفتند هر کس بر حسب توانایی خود هر کاری که می تواند انجام بدهد.

من برای جمع آوری خانم های روستا به عنوان مدیرعامل صندوق انتخاب شدم، هر کس کاری را انتخاب کرد به عنوان نمونه من لبنیات را انتخاب کردم یکی دیگر بافندگی فرش، یکی دیگر پرورش زنبور عسل، خلاصه اینکه هر کدام سراغ کاری رفتیم.

طرحی را به ما پیشنهاد دادند که بر اساس آن زنان روستا کار یکپارچه و واحدی را انجام دهند، از جهاد کشاورزی راهنمایی گرفتیم و یک سری طرح و کار را معرفی کردند و ما جاجیم بافی را انتخاب کردیم.

با خودم گفتم اگر تا مادر بزرگ و قدیمی ها را داریم این هنر دست بافت را از آنها یاد نگیریم، قطعا این سنت و دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از لرستان تا واشنگتن؛ روایت «جاجیم»،صنعتی رو به احیا

از لرستان تا واشنگتن؛ روایت «جاجیم»،صنعتی رو به احیا