مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 18:402023-06-09اقتصادي

رشد 22 درصدی ورود گردشگران به کردستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 میلیون گردشگر وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور مهرزاد روز جمعه در دومین جشنواره گلاب گیری کردستان در روستای امروله سنندج اظهار کرد: طی 2 ماه که زمان گلاب گیری در کاشان است 500 هزار نفر گردشگر و مهمان وارد این شهرستان می شوند که این اتفاق منجر به اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم این منطقه شده است.

وی افزود: امیدواریم روزی فرا برسد که گلاب سنندج هم به برندی شناخته شده در سطح کشور تبدیل شود.

وی از رشد ورود گردشگران به کردستان در سال جاری خبرداد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر سه میلیون گردشگر وارد این استان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن 22 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: آمار اقامت در مراکز اقامتی استان هم در این مدت 500 هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

مهرزاد خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند و هم اکنون چهار هزار و 500 اثر تاریخی در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 50 مورد آن ثبت ملی و یک اثر هم ثبت جهانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 22 درصدی ورود گردشگران به کردستان

رشد 22 درصدی ورود گردشگران به کردستان