مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 09:252023-06-01اقتصادي

30 هزار بافنده فرش در کرمانشاه داریم که معادل کل اشتغال صنعتی استان است


اختتامیه اولین جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی استان کرمانشاه با حضور جمعی از مدیران و فعالین حوزه قالیبافی برگزار شد.

- ایسنا/کرمانشاه اختتامیه اولین جشنواره "نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی" استان کرمانشاه با حضور جمعی از مدیران و فعالین حوزه قالیبافی برگزار شد.

محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در این مراسم از اهمیت فرش یاد کرد و با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش فرش در استان کرمانشاه، گفت: کارهای خوبی در بخش جمع آوری پشم و شست شوی آن انجام شده و اکنون باید بر ریسندگی و رنگرزی متمرکز شویم و سپس با توسعه بخش شور و پرداخت، کار را نهایی کنیم.

وی همچنین بازآفرینی طراحی و نقشه های فرش را نیز متناسب با سلیقه روز بازارهای داخلی و خارجی ضروری دانست.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه تامین مالی و بیمه قالیبافان را نیز از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و عنوان کرد: متاسفانه چون برخی فرش را کار اقتصادی نمی دانند، در زمینه تامین مالی آن با چالش مواجهیم.

دارابی از سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات به این بخش نیز گلایه کرد و ادامه داد: امروز اشتغالزایی در حوزه فرش نسبت به سایر حوزه ها مقرون به صرفه تر است، زیرا در حال حاضر سرانه اعتبار مورد نیاز برای ایجاد هر شغل در حوزه صنعت بین 500 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار بافنده فرش در کرمانشاه داریم که معادل کل اشتغال صنعتی استان است

30 هزار بافنده فرش در کرمانشاه داریم که معادل کل اشتغال صنعتی استان است