مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 13:152023-06-12پزشكي

هیچ موردی از تب کریمه کنگو در خراسان شمالی ثبت نشده است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال 2 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو به مراکز درمانی تحت پوشش مراجعه کرده اند، - ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال 2 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو به مراکز درمانی تحت پوشش مراجعه کرده اند، اعلام کرد: خوشبختانه آزمایش این 2 مورد منفی بوده است.

دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی، حاد، تب دار، خونریزی دهنده، واگیردار و مشترک بین انسان و دام است که ناقل این بیماری یک نوع کنه است، که از طریق گزش کنه، تماس مستقیم با خون و ترشحات بیمار و لاشه حیوان آلوده به فرد سالم منتقل می شود.

وی با بیان اینکه نظام مراقبت این بیماری در سطح مراکز بهداشتی و درمانی به قوت در حال اجرا است، ادامه داد: ارائه آموزش های لازم در خصوص مراقبت از بیماران مبتلا و راه های پیشگیری و درمان از بیماری، اهمیت بالایی دارد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از تماس مستقیم پوستی مخاطی با خون و ترشحات آلوده دامی در حین ذبح دام پرهیز کنید.

دکتر اکبری یادآوری کرد: دوره کمون بیماری (از زمان انتقال ویروس به بدن تا بروز علائم) حدود 4 تا 13 روز است که پس از این دوره، ابتدا علائمی همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ موردی از تب کریمه کنگو در خراسان شمالی ثبت نشده است

هیچ موردی از تب کریمه کنگو در خراسان شمالی ثبت نشده است