مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 16:352023-06-10اقتصادي

آیا هوش مصنوعی خطرناک است؟


پژوهشگر بین المللی سیستم های هوشمند، به بررسی قدرت هوش مصنوعی پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزارس فارس از کهگیلویه، در دهه های اخیر، هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی و پیشرفته در علوم کامپیوتر و فناوری های اطلاعاتی به توجه بسیاری دست یافته است.

 با پیشرفت تکنولوژی و الگوریتم های پیشرفته، قدرت هوش مصنوعی نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است، اما یکی از مسائلی که در این زمینه به وجود آمده است، بحث پیرامون خطرناک بودن هوش مصنوعی است، آیا هوش مصنوعی در واقع خطرناک است؟ آیا وجود آن می تواند برای انسان ها و جامعه به مشکلات جدی و حتی خطراتی منجر شود؟ در همین راستا طی گفت وگو یی با سید رضا خاضع پژوهشگر بین المللی سیستم های هوشمند اطلاعاتی به بررسی این مسئله پرداختیم که در زیر می آید.

خاضع نخستین قدم در بررسی این موضوع را آشنایی با مفهوم هوش مصنوعی و کاربردهای آن عنوان و اظهار کرد: هوش مصنوعی به طور کلی به توانایی سیستم ها و برنامه ها اشاره دارد که قادر به انجام کارهایی هستند که نیازمند ذهن یا هوش انسانی به حساب می آیند.

عضو هیات علمی و داوری مجله علمی پژوهشی بین المللی علوم محاسباتی و کاربردها، کاربردهای هوش مصنوعی را بسیار گسترده در حوزه های مختلفی مانند پردازش زبان طبیعی، تصویربرداری، تشخیص الگو، خودرانی خودر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا هوش مصنوعی خطرناک است؟

آیا هوش مصنوعی خطرناک است؟