مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-08اقتصادي

مبارزه با سن غلات در 25 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند


کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: مبارزه با سن غلات طی 2 مرحله در 25 هزار و 200 هکتار از اراضی نهاوند انجام شد.

- امین زمانیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: کار مبارزه با سن غلات تاکنون طی دو مرحله در 25 هزار  و 200 هکتار از اراضی نهاوند انجام شد.

وی افزود: مرحله اول مبارزه با سن مادر و پوره در سطح اراضی گندم و جو با مشارکت کشاورزان از اردیبهشت آغاز شد که در این مرحله 15 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی سمپاشی شدند.

کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند افزود: مرحله دوم مبارزه با سن غلات  از 15 خرداد در سطح مزارع  آغاز شد که تاکنون 9 هزار و 700 هکتار از این اراضی سمپاشی شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته کار مبارزه با سن غلات نتایج خوبی در زمینه برای کشاورزان در بر داشت افزود: کشاورزان باید مبارزه به موقع با علف های هرز و آفات در مزارع را جدی بگیرند چراکه در افزایش عملکرد و میزان بهره وری تولید موثر است.

زمانیان با اشاره به اهمیت رعایت اصول مبارزه با آفات و سمپاشی گفت: مراحل عملیات مبارزه با سن غلات در این شهرستان با استفاده از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات برابر دستورالعمل های ارسالی صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن غلات در 25 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند

مبارزه با سن غلات در 25 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند