مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 06:302023-05-31سياسي

صمیمیت های کاری و سوء تفاهم برای همسران؛ «عزیزم» و «جانم» بار معنایی دارد؟


یک روانشناس با اشاره به اینکه بعضا ممکن است افراد از اینکه همسرشان در محیط کار، همکار جنس مخالف خود را با اسم کوچک یا با الفاظ عزیزم و جانم خطاب کند، - صمیمیت های کاری و سوء تفاهم برای همسران؛ عزیزم و جانم بار معنایی دارد؟ یک روانشناس با اشاره به اینکه بعضا ممکن است افراد از اینکه همسرشان در محیط کار، همکار جنس مخالف خود را با اسم کوچک یا با الفاظ "عزیزم" و "جانم" خطاب کند، ناراحت شوند، گفت: شاید این مورد بسیار ساده به نظر برسد اما گاهی بی توجهی به آن می تواند یک رابطه زناشویی را از بین ببرد.

دکتر محمد ابراهیم تکلو در گفت وگو با ایسنا، افزود: شاید این مورد بسیار ساده به نظر برسد اما در اتاق های درمان شاهد گلایه همسران نسبت به موضوعات این چنینی هستیم و در مشاوره ها می بینیم که برای همسران این موضوعات مهم است و بی توجهی به آن می تواند یک رابطه زناشویی را از بین ببرد.

وی در ادامه توضیح داد: فرهنگ و سبک زندگی افراد در تعیین اینکه رفتاری درست یا غلط است به شدت نقش دارد؛ از بعد تخصصی روانشناسی برای ارزیابی موضوعات باید جنبه فرهنگی را در نظر بگیریم.

برای مثال ممکن است رفتار یا گفتاری در یک کشور صحیح و در کشور دیگر درست نباشد چراکه این فرهنگ و سبک تربیتی افراد است که باعث می شود موضوعی درست یا غلط پنداشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صمیمیت های کاری و سوء تفاهم برای همسران؛ «عزیزم» و «جانم» بار معنایی دارد؟

صمیمیت های کاری و سوء تفاهم برای همسران؛ «عزیزم» و «جانم» بار معنایی دارد؟