مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 15:352023-06-03سياسي

دستنوشته منتشرنشده شهید مطهری در بازداشتگاه پس از قیام 15 خرداد


یکی از موهبت های الهی این است که در شخص قوه نقّادی و سخن سنجی و سخن شناسی پدید آید و وقت خود را به مطالب بیهوده صرف نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه تاریخ خبرگزاری فارس، پس از سخنرانی امام خمینی در 13 خرداد 1342، علاوه بر خود ایشان و حضرات آیات سیدحسن قمی و بهاءالدین محلاتی، 11 روحانی دیگر از جمله آیت الله محمدتقی فلسفی، مرتضی مطهری، عبدالحسین دستغیب و ناصر مکارم شیرازی نیز به طور موقت بازداشت و به زندان موقت شهربانی تهران منتقل می شوند.

حجت الاسلام محسن محدث زاده قمی، فرزند مرحوم شیخ عباس قمی نیز یکی از بازداشت شدگان است که در آن ایام از افراد حاضر می خواهد در دفتری که دارد، به یادگار برایش نوشته ای بنویسند.

آنچه می خوانید دست نوشته استاد شهید مرتضی مطهری در آن دفترچه است که برای اولین بار امسال به مناسبت شهادت ایشان منتشر شد: بسمه تعالی شأنه الذین یستمعون القول فیتّبعون احسنه، اولئک الذین هدیهم الله و اولئک هم اولواالالباب.

همانطوری که انسان هنگامی که در خیابان و بازار حرکت می کند مرتبا متاع های مختلف نظرش را جلب می کند و رغبت خریداری آن ها در وی پدید می آید و باید شخصا قوه تمیز و تشخیص داشته باشد و متاع خوب و مناسب حال خود را برای خود خریداری کند، از لحاظ فکری و متاع های روحی نیز چنین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستنوشته منتشرنشده شهید مطهری در بازداشتگاه پس از قیام 15 خرداد

دستنوشته منتشرنشده شهید مطهری در بازداشتگاه پس از قیام 15 خرداد