مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 17:402023-06-18اقتصادي

سهم استان زنجان از سد «تالوار» 10 میلیون متر مکعب است


مدیرعامل آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه پروژه سد تالوار برای استان های همدان، زنجان و کردستان پوشش صنعتی، کشاورزی و شرب را خواهد داشت، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، اکبرباقری، مدیرعامل آب منطقه ای زنجان در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه آب یکی از زیر ساخت های اصلی و مهم در توسعه اقتصادی استان به حساب می آید، اظهار داشت: پروژه سد بلوبین با 74 درصد پیشرفت فیزیکی تامین کننده آب دو شهر ایجرود، حلب و 92 روستای این دو منطقه را پوشش خواهد داد.

مدیرعامل آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه حجم مخزن این پروژه 30 میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی آن 18 میلیوین متر مکعب است، گفت: اعتباراتی که برای این پروژه هزینه و جذب شده است در 12 سال گذشته حدود 146 میلیارد ریال بود که این میزان در دو سال اخیر 192 میلیارد ریال است.

باقری در ادامه به پروژه سد مراش اشاره و ادامه داد: این سد تامین کننده آب شهرهای ماهنشان و دندی و 122 روستای حوزه این دو منطقه است که 40 میلیون متر مکعب حجم مخزن آن است.

وی به تشریح وضعیت پروژه سد ایالو نیز پرداخت و اضافه کرد: این پروژه 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تامین کنند آب شهر دندی و 30 روستای اطراف این منطقه است  که در حال حاضر هم این سد 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم استان زنجان از سد «تالوار» 10 میلیون متر مکعب است

سهم استان زنجان از سد «تالوار» 10 میلیون متر مکعب است