مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 01:402023-06-03بين الملل

هشدار روسیه به آمریکا: به ما ضرب الاجل ندهید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از هشدارهای آمریکا درباره ازبین رفتن رژیم کنترل تسلیحات اتمی در جهان و خروج روسیه از پیمان های تسلیحاتی با این کشور به دلیل عدم پایبندی واشنگتن، مسکو به این کشور هشدار داد.

سرگیی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز شنبه به آمریکا هشدار داد که نباید درباره فروپاشی توافقنامه های کنترل تسلیحاتی به مسکو ضرب الاجل دهد.

روسیه و آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت های هسته ای جهان اخیراً نسبت به از بین رفتن معاهدات کنترل تسلیحات راهبردی با هدف کاهش رقابت تسلیحاتی و کاهش خطر جنگ هسته ای هشدار داده و ابراز تاسف کرده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ،  ریابکوف در ادامه گفت که مسکو فقط در صورتی به معاهده کاهش تسلیحات راهبردی و اتمی بازخواهد گشت که واشنگتن از مواضع خصمانه خود علیه روسیه دست بردارد.

وی که مسئولیت امور کنترل تسلیحاتی دولت روسیه را نیز برعهده دارد، توضیح داد که پیشتر واشنگتن درباره تعلیق مشارکت خود در معاهده استارت جدید به مسکو اطلاع داده بود، بنابراین جای تعجب ندارد که روسیه هم این کار را انجام دهد.

چندی پیش ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو مشارکت در معاهده استارت جدید را تعلیق می کند و بعد از آن دستور داد که کشورش از پیمان نیروهای مسلح متعارف ارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار روسیه به آمریکا: به ما ضرب الاجل ندهید

هشدار روسیه به آمریکا: به ما ضرب الاجل ندهید