مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 13:502023-06-11اجتماعي

خراسان جنوبی، استان شاخص کشور در زیستگاه گونه های گیاهی و جانوری متنوع


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تنوع زیستی و جانوری در کشور از شاخص و شاکله مهمی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور با دارا بودن اقلیم گرم و خشک و در برخی از مناطق با وجود بیابان ها زیستگاه گونه های جانوری و گیاهی متنوعی بوده که گاهی در نوع خود در سطح کشور و حتی دنیا بی نظیر هستند.

اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با محیط زیست استان اظهار داشت: در خراسان جنوبی هفت منطقه محیط زیست حفاظت شده وجود دارد.

وی با اشاره به وجود سه پناهگاه حیات وحش، شش منطقه شکار ممنوع مصوب شده و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در خراسان جنوبی گفت: این مناطق توسط ماموران و نیروهای اجرایی سگان حفاظت محیط زیست استان مدیریت و محافظت می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع در حال حاضر 65 محیط بان و مامور اجرایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری می کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ تنوع زیستی و جانوری در کشور از شاخص و شاکله مهمی برخوردار است، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش طبس در واقع بزرگترین پناهگاه حیات وحش کشور بوده که از تنوع جانوری بی نظیری بهره من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی، استان شاخص کشور در زیستگاه گونه های گیاهی و جانوری متنوع

خراسان جنوبی، استان شاخص کشور در زیستگاه گونه های گیاهی و جانوری متنوع