مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-08بين الملل

استقبال آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از احیای روابط تهران-ریاض


آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با صدور بیانیه مشترکی ضمن تأکید بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش در منطقه، از تصمیم ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک استقبال کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر اهمیت تلاش مشترک برای کاهش تنش در منطقه و شراکت راهبردی فزاینده و رو به رشد بین واشنگتن و شورای همکاری خلیج فارس تأکید کردند.

وزیران خارجه آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست ریاض با صدور بیانیه مشترکی از تصمیم ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کردند و همکاری کامل ایران را با آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار شدند.

آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر حمایت خود از معاهده منع گسترش سلاح های شیمیایی و همچنین اهمیت حمایت از حقوق دریانوردی بین المللی و تلاش برای مقابله با تهدیداتی که امنیت کشتی ها را در آبراه های بین المللی تهدید می کند، تأکید کردند.

طرفین ضمن اعلام پایبندی به مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در مناطق مختلف جهان، بر ضرورت تلاش برای دستیابی به راهکاری برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه که حافظ تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور باشد، تأکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از احیای روابط تهران-ریاض

استقبال آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از احیای روابط تهران-ریاض