مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 16:452023-06-11اقتصادي

عدم توجه به حفظ محیط زیست در فعالیت های معدنی فاجعه آفرین است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت موضوع حفظ محیط زیست در فعالیت های معدنی گفت: عدم توجه به این موضوع منجر به فاجعه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا عباس زاده ظهر یک شنبه در سمینار محیط زیست، توسعه پایدار در بیرجند اظهار کرد: یکی از شاخصه های استان خراسان جنوبی بخش معدن است.

وی تصریح کرد: ثبت ژئوپارک طبس نشانگر ظرفیت زمین شناسی از جهات مختلف از جمله معادن موجود در استان بوده که باید این ظرفیت مهم را غنیمت شمرده و به آن توجه ویژه ای شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود 757 واحد معدنی با 6.

8 میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی در استان گفت: بخش معدن در استان توانسته به تنهایی برای 12 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند که این ظرفیت مهم در استان، خراسان جنوبی را به بهشت معادن کشور تبدیل ساخته است.

عباس زاده به شرایط معدنی استان نسبت به دیگر نقاط کشور اشاره کرد و افزود: این شرایط در استان نسبت به دیگر استان های کشور بهتر می باشد اما مهم چگونگی استفاده از این ظرفیت است.

وی اضافه کرد: هر چند خراسان جنوبی دارای بیش از 52 نوع ماده معدنی شناخته شده بوده اما متأسفانه بخش اعظمی از آن فعال نبوده و نتوانسته در اقتصاد و اشتغال استان مؤثر واقع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم توجه به حفظ محیط زیست در فعالیت های معدنی فاجعه آفرین است

عدم توجه به حفظ محیط زیست در فعالیت های معدنی فاجعه آفرین است