مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-11پزشكي

خطر دور ریختن آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدسرطان در زباله های معمولی


مدیرکل دفتر نظارت و پایش فراورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه «دارو، زباله نیست»؛ نسبت به دور ریختن داروهای مازاد و تاریخ مصرف گذشته بویژه داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها و داروهای هورمنی و ضدسرطان در زباله های معمولی و بازگشت آن به .

- مدیرکل دفتر نظارت و پایش فراورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه دارو، زباله نیست ؛ نسبت به دور ریختن داروهای مازاد و تاریخ مصرف گذشته بویژه داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها و داروهای هورمنی و ضدسرطان در زباله های معمولی و بازگشت آن به چرخه محیط زیست و مصرف هشدار داد.

دکتر نوشین محمدحسینی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بعد از اینکه دارو از نظارت مسوول فنی داروخانه خارج می شود، طبیعتا یا توسط مصرف کننده نهایی، مصرف می شود و یا اگر به هر دلیل مصرف نشد، باید برای امحا به شرکت های استاندارد امحا ارسال شود.

چرا نباید داروهای مازاد را در خانه دور ریخت؟ وی در پاسخ به این سوال که چرا نباید داروهای مازاد یا تاریخ مصرف گذشته را در خانه و مانند زباله های معمولی دور ریخت، گفت: داروها حاوی مواد شیمیایی هستند که در برخی مواقع ممکن است به مواد سمی تبدیل شوند و از طرفی هم برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها، ورودشان به محیط زیست باعث بروز مقاومت میکروبی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر دور ریختن آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدسرطان در زباله های معمولی

خطر دور ریختن آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدسرطان در زباله های معمولی