مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 08:052023-06-21پزشكي

آثار مصرف «دخانیات» و «ویپ» بر کاهش قدرت باروری مردان


عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروی ابن سینا ضمن اشاره به آثار مصرف سیگار الکترونیک (ویپ) بر کاهش قدرت باروری مردان، گفت: این دیدگاه که این نوع از مواد تدخینی اثر سوء بر سلامتی ندارد، - عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروی ابن سینا ضمن اشاره به آثار مصرف سیگار الکترونیک (ویپ) بر کاهش قدرت باروری مردان، گفت: این دیدگاه که این نوع از مواد تدخینی اثر سوء بر سلامتی ندارد، اشتباه است؛ مصرف هر نوع دخانیات می تواند احتمال تشکیل جنین و ایجاد حاملگی را نیز کاهش داده و حتی بر افزایش احتمال سقط اثرگذار باشد.

دکتر بهرنگ آبادپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر سبک زندگی در احتمال بروز ناباروی در مردان، گفت: فاکتورهای زیادی در باروری مردان و کیفیت اسپرم آنها نقش دارد که ممکن است در ابتدا به چشم نیاید.

وی افزود: اسپرم ها جزو سلول هایی هستند که تولید مثل و تزاید بالایی دارند و در یک روز چندین میلیون اسپرم در یک مرد تولید می شود و معمولا رده های سلولی که تزاید بالایی دارند در مقابل عوامل محیطی سمی یا نامطلوب آسیب پذیرتر هستند.

او در خصوص فاکتورهای محیطی موثر در کاهش قدرت باروری آقایان، تصریح کرد: آلودگی های موجود در گازهای تنفسی و بویژه نیکوتین موجود در سیگار اثر سمی فوق العاده بالایی بر باروری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار مصرف «دخانیات» و «ویپ» بر کاهش قدرت باروری مردان

آثار مصرف «دخانیات» و «ویپ» بر کاهش قدرت باروری مردان