مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-04دانش

سیف: مشکلات کسب وکار را نباید به مسائل دانشگاه ها گره زد


مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با بیان اینکه بازار کار، بازار محدودی است، گفت: بسیاری از بیکاری ها ممکن است به دلیل محدودیت های اقتصادی و مشکلات کسب وکار به وجود آید و این مسائل را نباید به مسائل دانشگاه ها گره زد.

- محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: باید بین فعالیت های دانشگاه و مسائل آموزشی و بحث های تحقیقاتی و دانشگاه ها هماهنگی خوبی با مشکلات و چالش های کشور وجود داشته باشد به طوری که این موضوع طی سال های اخیر خیلی جدی تر دنبال می شود و سعی شده این اتفاق رخ دهد.

طبیعتاً کشور به دلیل مسائل بین المللی، فناوری ها و نیازهای جدید در حال تغییر است و بازار کار و شرایط اقتصادی بازار ثابتی ندارد؛ بنابراین نیاز هست این کار به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

   وی افزود: ممکن است بتوانیم آموزش های دانشگاهی را با شرایط کشور متناسب کنیم اما نیازهای هر کارخانه، شغل و صنعتی هم رو به تغییر خواهد بود؛ لذا باید با یکسری دوره های کوتاه مدت، فعالیت های جانبی و فوق برنامه سعی کنیم هماهنگی ها را بهتر انجام دهیم و بازدیدهای علمی، کارآموزی و کارورزی و دوره های تخصصی مهارتی نرم و سخت جزء مواردی هستند که می توانند کمک کننده باشند تا خیال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیف: مشکلات کسب وکار را نباید به مسائل دانشگاه ها گره زد

سیف: مشکلات کسب وکار را نباید به مسائل دانشگاه ها گره زد